NAMASTE, ALEBO AKO SI KVALITNE ROZBIŤ HUBU

- Yoga. Skvelý relax až kým trošku neodhadnete svoje sily a prídete k úrazu. -
áno, toto som ja
S yogou som začala asi keď som mala 14. Prechádzala som si fotky na instagrame, až kým som nenarazila na fit mamu (Laura Sykora), ktorá mi otvorila dvere do nového sveta. Sveta tesných legín, dokonalej rovnováhy, úžasnej ohybnosti a silných tiel ;)
Laura Sykora

Hneď na začiatku som chcela začať s tými skvelo vyzerajúcimi pózami. Chyba. Jediné čo som dosiahla boli modriny a nechuť pokračovať v jóge len pre to, že som neuspela na prvý krát. Keď ma opustila počiatočná frustrácia, začala som trochu googliť. Zistila som si o tom trochu viac, našla zopár videií na youtube...

Chcem sa s vami podeliť o veci na ktoré som prišla, veci ktoré vám pomôžu pri cvičení a povedať príbeh (nie, nebude to žiadna inšpiratívna sračka) vďaka ktorému mi tento článok skrsol v hlave.

Príbeh jednoducho a stručne: asi pred týždňom som si rozbila ústa. Skúšala som túto pózu:
Rozhodne som to nezvládla ako táto babča...

Moje tipy:
1.) ZAČINAJ S NIEČÍM JEDNODUCHÝM
 -klasický pozdrav slnka je skvelý pre začiatočníkov (posiluje svaly a naťahuje šlachy) - od tohto cviku sa odvíjajú všetky ďalšie cviky
2.) POČÚVAJ SVOJE TELO
-keď cítiš únavu, nepokračuj silou, mocou, vyspi sa, aj zajtra je deň
3.)NEROB STRECHING POHUPOVANÍM!
-naozaj, nerob to
-šľachy sa musia natiahnuť postupne (pr. keď chceš zvládnuť šnúru, nechoď priamo do tej pozície, prepracuj sa tam postupnými cvikmi)
Postupne ku šnúre - nie jednodňový tréning! - celkom podobný tréning ako môj
4.)STENA JE TVOJ NAJLEPŠÍ KAMARÁT
-pri stojkách obzvlášť (chvíľku trvá kým nadobudneš rovnováhu aj dole hlavou)


Po takmer troch rokoch stále nedokáže spraviť všetky pózy, ale viem, že sa zlepšujem. Každopádne, ako by vám všetci, čo jógu cvičia už dlhšie povedali, nieje to o cieli ale o tej ceste ktorá vás k tomu priviedla. Poctivo cvičte, nerozbite si huby a nezlomte sa. Namaste.








0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 

OBĽÚBENÉ KNIHY

  • The Book Thief - Markus Zusak
  • Game of Thrones - George R.R. Martin
  • The Maze Runner - James Dashner
  • The Mortal Instruments - Cassandra Clare

Translate