THE SCORCH TRIALS (SPOILER ALERT!!!)

-Pozor! V tomto článku sú spoilery k filmu aj ku knihe! Ak nechcete vedieť čo sa stalo, hneď si dajte odtiaľto odchod. -


Musím sa na ten film pozrieť z dvoch pohľadov: pohľadu čitateľa knihy a pohľadu nečitateľa.



Keďže ja som knihu čítala, bola som z tohto filmu maximálne sklamaná, lebo s knihou mal spoločný asi len názov a to, že Minha zasiahol blesk. Ja neviem, či si režisér zabudol prečítať knihu, ale jednoducho bolo to niečo úplne iné ako to malo byť. Nielen že už v prvom filme toho kopu pokazili (napríklad zabitie postavy, ktorá mala v treťom film žiť - neviem ako sa z toho vyhrabú...) ale teraz si jednoducho robili s dejom absolútne čo sa im len zachcelo.

Ako sakra môže byť Brenda nakazená, keď v knihe bola imúnna? Ako to, že keď v knihe boli iba dve testovacie skupiny v dvoch rôznych labyrintoch - v jednom dievčatá a v druhom chlapci - vo filme ich tam bola plná riť? Prečo ich v knihe vyhnali do zhoreniska, keď vo filme im tam zakazovali ísť? A prečo s nimi bola Theresa celú dobu, keď mala byť s druhou skupinou? Prečo sa Flare - smrteľný vírus - šíril pohryznutím a nie vzduchom ako sa mal?... Vedela by som takto pokračovať do nekonečna, ale nič by som tým nezmenila. Jedna vec, ktorá ma ako čitateľa knihy veľmi potešila bolo to, že Newt končne začal volať Thomasa Tommy.

Ďaľšia vec: ľudia ktorí mali ten vírus NEmali byť ako zombie. Oni boli síce pomätení, lebo vírus im pôsobil v mozgu ale na 1000000000000% neboli zombíci.



Na druhú stranu, vo filme boli aj vtipné okamihy, v iných momentoch zase tŕpla krv v žilách... Myslím si, že keby som nečítala knihu, film by som si užila. Bola tam kopa akčných a bojových scén, zopár mŕtvoliek a tak.



Herecké obsadenie bolo viac než dobré, našli sa tu aj hviezdy z Game of Thrones - Nathalie Emmanuel, Aidan Gillen, herec z Once Upon a Time - Giancarlo Esposito a tí "pôvodní" - Dylan O´Brien, Thomas Sangster, Ki Hong Lee, Kaya Scodelario...

Každopádne pozrite si ten film a urobte si vlastný názor. Veď ako sa hovorí, sto ľudí - sto chutí.

Úprimne, toho týpka na pravo si nepamätám. Žeby ho z filmu vystrihli?



0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 

OBĽÚBENÉ KNIHY

  • The Book Thief - Markus Zusak
  • Game of Thrones - George R.R. Martin
  • The Maze Runner - James Dashner
  • The Mortal Instruments - Cassandra Clare

Translate