HALF BAD, HALF WILD

- Dve deti, chlapci, sedia natisnuté na seba v starom veľkom ušiaku. Ty si naľavo - 



Po prečítaní týchto viet hneď na začiatku knihy som bola trochu prekvapená, autorka totiž písala príbeh zo začiatku spôsobom, akoby si bol práve TY postavou v tomto príbehu. Po chvíli som si na to zvykla a ani som si neuvedomila, a zrazu písala v tretej osobe. Myslím si, že práve vďaka tomuto spôsobu písania bola tá kniha oveľa zaujímavejšia.

Príbeh je o mladom čarodejníkovi menom Nathan, ktorý je spolovice biely a spolovice čierny čarodejník a navyše syn najmocnejšieho čierneho čarodejníka. A práve to mu spôsobuje kopu problémov. Keď sa nad tým zamyslíme, niečo podobné sa deje každý deň aj v našich životoch (keď vynecháme tú časť s čarovaním) - ľudia sú odsudzovaní len kvôli tomu, že sú iní.

Celkovo skvelá kniha, nikde sa nenašla ani jedna pasáž, kde by som sa nudila. Jedna kapitola v Half Wild sa volá "Slovensko" a práve tým ma Sally Green veľmi potešila - nestáva sa často, že by naša krajina bola spomenutá v dobrom ;)

Jedno veľké bezvýznamné plus má u mňa aj vydavateľ. Obal knihy sa líši od originálu iba minimálne a dokonca aj ponechali pôvodný názov.

Ďalší diel vyjde v anglličtine v marci 2016 a dúfam, že nás nenechajú čakať dlho na slovenskú verziu.

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

 

OBĽÚBENÉ KNIHY

  • The Book Thief - Markus Zusak
  • Game of Thrones - George R.R. Martin
  • The Maze Runner - James Dashner
  • The Mortal Instruments - Cassandra Clare

Translate